مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20103 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

كساني كه جامة زهد و تقوا دارند، در پيشگاه الهي چه مقام و جايگاهي دارند؟

5: با مراجعة به قرآن در مي يابيم انسان هاي با تقوا، جايگاه ويژه اي نزد خدا دارند كه ديگران از آن مقام برخوردار نمي باشند. در سورة بقره مي فرمايد: ذلك الكتاب لا ريب فيه هدي للمتقين؛ (1) اين كتاب با عظمتي است شكّي در آن راه ندارد و ماية هدايت پرهيزكاران است.

آية ديگري مي فرمايد: واعلموا انّ اللّه مع المتّقين؛ (2) بدانيد خدا با پرهيزكاران است.

در جاي ديگر مي فرمايد: و سارعوا الي مغفرهْْ من ربّكم و جنّهْْ عرضها السّماوات و الأرض اعدّت للمتّقين؛ (3) شتاب كنيد براي رسيدن به آموزش پروردگارتان، و بهشتي كه وسعت آن ، آسمان ها و زمين است و براي پرهيزگاران آماده شده است.

نيز : انما يتقبل الله من المتّقين؛ (4) خداوند تنها از پرهيزگاران مي پذيرد. هم چنين : إنّ الارض لله يورثها من يشاء و العاقبهْْ للمتّقين؛ (5) زمين از آنِ را به هر كس از بندگانش كه بخواهد، و اگذار مي كند و سرانجام نيك براي پرهيزگاران را است.

و مي فرمايد: و ازلفت الجنّهْْ للمتّقين؛ (6) در آن روز بهشت براي پرهيزگاران نزديك مي شود. و : انّ المتّقين في جنّات و نعيمٍ فاكهين بما اتاهم ربّهم و وقيهم ربّهم عذاب الجحيم؛ (7) پرهيزگاران در ميان باغ هاي بهشت و نعمت هاي فراوان جاي دارند و از آنچه پروردگارشان به آن ها داده و آنان را از عذاب دوزخ نگاه داشته است، شاد و مسرورند.

در اوّل جزء سي ام، قرآن مي فرمايد: انّ للمتقين مفازاً حدائق و اعناباً و كواعب اتراباً و كاسادهاقا لا يسمعون فيها لغواً و لا كذّاباً جزاءً من ربّك عطاعاً احساباً؛ (8)مسلّماً براي پرهيزگاران نجات و پيروزي بزرگي است ، باغ هايي سر سبزو و انواع انگورها ، و حورياني بسيار جوان و هم سنّ و سال، و جام هايي لبريز و پياپي(از شراب طهور) ، در آن جا نه سخن لغو و بيهوده اي مي شنوند و نه دروغي، اين كيفر و پاداشي است از سوي پروردگارت و عطيّه اي است كافي!.

اين آيات بيانگر مقام و منزلت انسان هاي زاهد و متّقي نز پروردگار جهانيان مي باشد.

1.بقره (2) آيه 2.

2. همان، آيه 194.

3.آل عمران (3) آية 133.

4.مائده (5) آيه 27.

5.اعراف (7) آيه 128.

6.شعرا (26) آيه 90.

7.طور (52) آيه 17 ـ 18.

8. نبأ(78) آيات 31 ـ 36.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.